VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen též „VOP“) e-shopu "Beauty Zen Garden", Slovanská 42, Nový Jičin, 741 01 , IČO: 22372211, (dále jen také „prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené podle zákona č. 634/1992 Sb.
o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů mezi prodávajícím a spotřebitelem prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře prodávajícího (dále jen „Smlouva“) a tvoří její nedílnou součást. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.hevolta.cz (dále jen „stránka“, nebo „web“).
1.2 VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou nebo osobou, která jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3 Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Smlouva, jejíž součástí jsou tyto VOP, se považuje za písemnou smlouvu.
2. OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A ZADÁNÍ
2.1 Po výběru zboží na webstránce a potvrzení svého výběru stisknutím tlačítka „Přidat do košíku“ bude spotřebitel přesměrován do objednávkového formuláře (dále jen objednávkový formulář). Je třeba, aby spotřebitel v objednávkovém formuláři uvedl všechny údaje (resp. Zvolil příslušnou volbu v objednávkovém formuláři), tedy jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresu pro doručování spotřebitelem objednaného zboží, údaje o způsobu úhrady ceny za zboží a způsobu doručení zboží, případně slevový kód nebo kupón. V případě, že je spotřebitel registrovaným zákazníkům, je třeba, aby se přihlásil.
2.2 Po volbě způsobu platby bude spotřebitel přesměrován na stránku, kde jsou shrnuty všechny údaje objednávky spotřebitele. Prodávající žádá spotřebitele, aby zkontroloval a případně opravil jakékoliv chybné údaje uvedené v objednávce stisknutím tlačítka „Upravit“. V případě, že jsou všechny spotřebitelům zadané údaje správné, objednávku odešle stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“.
2.3 Po odeslání objednávky prodávající doručí spotřebiteli, na jím zadaný e-mail, potvrzení objednávky. Doručení potvrzení o přijetí objednávky ze strany prodávajícího neznamená uzavření smlouvy. Po obdržení potvrzení o přijetí objednávky dochází k ověření dostupnosti zboží ze strany prodávajícího a smlouva je uzavřena až závazným akceptováním návrhu na uzavření smlouvy ze strany prodávajícího ve formě e-mailového potvrzení, že je zboží připraveno k vyzvednutí, resp. že byl odeslán na doručení.
2.4 Náklady, které spotřebiteli vzniknou při použití komunikačních prostředků na dálku (například telefon nebo internet) pro uskutečnění objednávky, si hradí spotřebitel sám, přičemž tyto jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které spotřebitel používá.
2.5 Objednávku, jakož i smlouvu, prodávající archivuje nejméně po dobu 2 let, nejdéle však po dobu podle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění. Objednávka ani smlouva nikdy nebudou zpřístupněny nezúčastněným třetím stranám (kromě zaměstnanců a subdodavatelů prodávajícího v potřebném rozsahu nebo pokud prodávajícímu plyne povinnost zveřejnit tyto dokumenty z příslušných právních předpisů). V případě potřeby prodávající spotřebiteli na žádost smlouvu kdykoliv pošle.
2.6 Spotřebitel je oprávněn koupit jen takové množství zboží, které odpovídá běžné potřebě. Zboží koupené prostřednictvím webstránky prodávajícího není určen pro další prodej. Pokud si spotřebitel objedná nebo koupí takové množství zboží, které neodpovídá běžné potřebě nebo podle jemu dostupných informací prodávající usoudí, že spotřebitelům objednané zboží bude použit na další prodej, prodávající má právo objednávku spotřebitele zrušit, případně, pokud již došlo k uzavření smlouvy, prodávající má právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy prodávajícím, si spotřebitel a prodávající vrátí všechny vzájemně poskytnuté plnění.
žádné třetí straně na její vlastní účely.
3. CENA ZBOŽÍ A SLEVY
3.1 Kupní cena zboží je uvedena na webstránce jako konečná cena, přičemž tato cena nezahrnuje cenu za dopravu, poplatky za platbu na dobírku, poplatky provozovatele platební brány a jiné poplatky, které spotřebiteli budou zvlášť sděleny při vyplňování objednávky (každopádně, před jejím odesláním).
3.2 Odesláním objednávky spotřebitel potvrzuje, že byl seznámen s tím, že podmínkou dodání zboží je zaplacení kupní ceny, případně jiných poplatků, jejichž konečná výše bude spotřebiteli oznámena před odesláním objednávky.
3.3 Spotřebitel tímto bere na vědomí, že v případě, kdy je na webstránce uvedena cena za zboží, která je zcela zjevně chybná, prodávající má právo od smlouvy odstoupit a to i poté, co byl spotřebiteli doručen e-mail potvrzující, že objednávka spotřebitele je připravena k vyzvednutí, resp. že zboží bylo odesláno na doručení. V takovém případě bude prodávající spotřebitele neprodleně informovat o vzniklé situaci. O celkem zjevnou chybu v uvedené ceně půjde například v případě, že: (i) cena zboží je na první pohled nesprávná (nezohledňuje nákupní cenu), (ii) v ceně zboží chybí nebo je navíc číslice nebo je posunuta desetinná čárka, nebo (iii ) sleva na zboží je vyšší než 50% a zároveň není na webstránce zboží označený symbolem marketingové kampaně nebo výprodeje. V případě pochybností o výši ceny zboží, prodávající žádá spotřebitele, aby ho neprodleně kontaktoval a prodávající spotřebiteli správnost ceny potvrdí. Tímto ustanovením není dotčeno právo spotřebitele odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu ve smyslu podmínek uvedených v těchto VOP.
3.4 Všechny akce a slevy na zboží prodávajícího jsou platné, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak. Případné slevy z ceny zboží nelze kombinovat (tj nelze uplatnit dvě nebo více slev na jeden zboží a / nebo objednávku). Na akci nebo slevu mohou uplatnit dodatečné podmínky (např. Délka platnosti), které mohou být spotřebiteli prodávajícím komunikovány zvlášť, ať už v rámci marketingové komunikace týkající se takové akce nebo slevy nebo jinak a tyto dodatečné podmínky tvoří nedílnou součást těchto VOP, přičemž v pokud je rozpor mezi těmito VOP a takovými dodatečnými podmínkami, přednost mají podmínky uvedené ve zvláštních podmínkách akce nebo slevy. Pro zamezení jakýchkoliv pochybností, pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, nebo vrátí zboží zakoupené v akciové ceně, se slevou nebo s využitím jakéhokoliv kupónu, takovou akci, slevu nebo kupón nelze použít na zakoupení dalšího zboží, pokud již prodávající akci nebo slevu neposkytuje nebo pokud platnost kupónu vypršela.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cenu zboží, jakož i veškeré náklady související se spotřebitelem zvoleným způsobem platby nebo doručení, může spotřebitel na základě vlastního rozhodnutí uhradit jedním z následujících způsobů:
(A) bezhotovostně platbou kartou (prostřednictvím platebního rozhraní).
4.2 Kupní cena je splatná:
(A) odesláním objednávky v případě, že si spotřebitel zvolil jako způsob úhrady kupní ceny bezhotovostní úhradu podle článku 5.1, přičemž zákazníkovy povinnost uhradit kupní cenu je splněna momentem připsání kupní ceny na účet prodávajícího.
4.3 Faktura za zboží bude vystavena až poté, co spotřebitel uhradí kupní cenu zboží a bude mu doručena:
(A) fyzicky spolu se zbožím pokud si spotřebitel zvolil jako způsob úhrady kupní ceny bezhotovostní úhradu podle článku 5.1
4.4 Pro zamezení jakýchkoliv pochybností, cena za využití služby „platba na dobírku“ není zahrnuta v ceně zboží a bude zpoplatněna částkou, která bude spotřebiteli sdělena po zvolení možnosti „Platba na dobírku“ při vyplňování objednávkového formuláře. Cena za „platbu na dobírku“ je cena za využití platební metody, nikoli poplatek za poštovné či balné.
5. PODMÍNKY DODÁNÍ ZBOŽÍ
5.1 Prodávající doručí spotřebiteli zboží prostřednictvím společnosti určené v objednávkovém formuláři (dále jen „doručovatel“). Na doručení se budou vztahovat obchodní podmínky doručovatele.
5.2 Na webstránce u jednotlivého zboží prodávající uvádí orientační termíny dodání, které nejsou závazné (tak jako je indikováno na webstránce), avšak prodávající udělá vše proto, aby bylo zboží spotřebiteli doručeno v těchto termínech. Bez ohledu na předchozí větu, prodávající doručí spotřebiteli zboží nejpozději v termínu do 40 pracovních dnů. Lhůta pro dodání zboží začíná běžet ode dne následujícího po dni, ve kterém bude spotřebiteli doručeno potvrzení objednávky, ne však dříve, než bude na účet prodávajícího připsána kupní cena v případě, je-li tato hrazena podle článku 5.1 . Při plnění objednané spotřebitelem mohou nastat takové skutečnosti, které budou mít vliv na termín dodání spotřebitelem objednaného zboží. O změně termínu dodání bude prodávající spotřebitele neprodleně informovat, přičemž zákazníkovy právo odstoupit od smlouvy ve smyslu těchto VOP tímto není dotčeno.
5.3 Spotřebitel je povinen převzít zboží na adrese dodání, kterou uvedl v objednávce v čase dohodnutém mezi spotřebitelem a doručovatelem a za podmínek stanovených doručovatelem.
5.4 Prodávající si vyhrazuje právo nepřeposílat spotřebiteli opakovaně ním nepřevzaté zboží (kromě případů podle článku 5.5), případně zboží, které spotřebitel z jakýchkoliv důvodů nepřevzal, přesto, že doručovatel postupoval podle článku 5.3 výše. V případě, že spotřebitel zboží nepřevezme ani při opakovaném doručení, prodávající má právo odstoupit od smlouvy.
5.5 Pokud je zboží spotřebiteli doručeno v porušeném nebo poškozeném obalu nebo je zásilka zjevně příliš lehká, prodávající žádá spotřebitele, aby zboží od doručovatele nepřebíral a neprodleně prodávajícímu tuto skutečnost oznámil e-mailem na beautyzengarden@gmail.com.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1 Spotřebitel má právo i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy kdykoliv od zadání objednávky (pokud není v těchto VOP uvedeno jinak) až do uplynutí 15denní lhůty, která začíná běžet převzetím zboží. Pro účely tohoto článku se zboží považuje za převzatý ze strany spotřebitele: (i) jestliže spotřebitel nebo jím určená třetí osoba převezme všechny části objednaného zboží, nebo (ii) jestliže se zboží objednané spotřebitelům v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, který byl dodaný jako poslední, nebo (iii) jestliže se dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu takového zboží.
6.2 Právo odstoupit od smlouvy podle článku 6.1 se nevztahuje na zboží, které bylo zhotovený podle zvláštních požadavků spotřebitele, vyrobený na míru nebo určený zvlášť pro konkrétní jednu osobu. V takovém případě spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, pokud není v těchto VOP uvedeno jinak (bod 6.2.1. A 6.2.2. Tohoto článku VOP).
(A) Zbožím pořízených podle zvláštních požadavků spotřebitele se rozumí zboží, které prodávající nemá běžně v nabídce e-shopu a spotřebitel sám požádá prodávajícího o úpravu běžně nabízeného zboží či změnu jeho parametrů nebo vlastností.
(B) Zbožím vyrobeným na míru se rozumí zboží, které prodávající vyrábí vysloveně dle požadavku spotřebitele (např. Dioptrické čočky s hodnotou dioptrie, dioptrické čočky s hodnotou dioptrie spolu s povrchovou úpravou čoček v podobě ochrany proti modrému světlu, nebo v podobě tvrzeného skla, dioptrické čočky s hodnotou dioptrie se slunečními dioptriemi, s fotochromatickými čočkami nebo polarizačními čočkami),
(C) Zbožím určeným speciálně pro konkrétní osobu se rozumí zboží, který je přizpůsoben konkrétnímu zákazníkovi. (Zboží zhotovený podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobené na míru nebo zboží určené zvlášť pro konkrétní jednu osobu dále v těchto VOP jen „Specifický zboží“)
6.2.1 Některý zboží se pro účely těchto VOP nepovažuje za oddělený zboží (iv případě, pokud by splňoval definici Zvláštního zboží dle bodu 6.2.). Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy kdykoliv od zadání objednávky až do uplynutí 30denní lhůty, která začíná běžet převzetím zboží.
6.2.2 Zboží v podobě spojovacího materiálu se nepovažuje za oddělený zboží.
6.3 Právo odstoupit od smlouvy může spotřebitel u prodávajícího uplatnit dopisem na adresu společnosti nebo e-mailem na beautyzengarden@gmail.com, Lhůta pro odstoupení o smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty podle článku 6.1. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je zboží, jejíž součástí je i oddělený zboží, je spotřebitel povinen provést výběr z možností uvedených ve formuláři pro odstoupení od smlouvy ve smyslu článku 6.4.2.
6.4 Nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu na adresu sídla společnosti nebo ho předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Lhůta podle předchozí věty je dodržena, pokud byl nejpozději v 14. den, zboží předáno k přepravě. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese v plném rozsahu spotřebitel.
6.4.1 V případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je i oddělený zboží je spotřebitel povinen ve lhůtě podle bodu 6.4. vrátit prodávajícímu zboží jako celek, za účelem, aby prodávající zabezpečil odborné odstranění Zvláštního zboží od ostatního zboží. Spotřebitel nesmí odstranit ze zboží, které je předmětem odstoupení Zvláštní zboží sám ani prostřednictvím třetí osoby.
6.4.2 V případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je zboží, jehož součástí je i oddělený zboží, se postupuje dle výběru, který spotřebitel zrealizoval při zasílání zboží zpět prodávajícímu ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, kdy spotřebitel vyznačí jednu z následujících dvou možností:
(A) spotřebitel se vzdává svého nároku na vrácení Zvláštního zboží a současně se spotřebitel vzdává svého nároku na vrácení kupní ceny za takové zboží a souhlasí s likvidací zboží, provedenou prodávajícím;
(B) spotřebitel žádá prodávajícího o vrácení Zvláštního zboží zpět spotřebiteli. Prodávající se zavazuje k odeslání Zvláštního zboží (např. Dioptrické čočky s hodnotou dioptrie) na vlastní náklady spotřebiteli nejpozději do 30 dnů ode dne doručení Zvláštního zboží ze strany spotřebitele prodávajícímu. O odeslání Zvláštního zboží prodávající informuje spotřebitele e-mailem a zašle mu i číslo na sledování této zásilky.
(B.i) V případě podle písm. b. bodu 6.4.2. je spotřebitel také povinen převzít Specifický zboží, který mu prodávající vrátí; v případě nepřevzetí zboží se Zvláštní zboží vrátí zpět prodávajícímu, který je oprávněn provést likvidaci obsahu takovéto zásilky ihned po jejím vrácení (bez jakékoli úložní doby skladování před likvidací). Likvidací Zvláštního zboží zaniká nárok spotřebitele na vrácení takového zboží (bez nároku na vrácení kupní ceny za oddělený zboží).
6.4.3 V případě, že spotřebitel ve formuláři pro odstoupení od smlouvy pokrývat jednu z možností podle bodu 7.4.2 a. nebo b., prodávající e-mailem vyzve spotřebitele k uskutečnění výběru. Pokud spotřebitel nevybere jednu z možností podle bodu 6.4.2 a. nebo b. do 3 pracovních dnů ode dne doručení výzvy prodávajícího, postupuje se podle bodu 6.4.2 a.
6.4.4 V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy, jejímž předmětem je i oddělený zboží v době, kdy je takové zboží již v procesu výroby nebo již byl vyroben (přičemž o této skutečnosti spotřebitele informuje prodávající e-mailem), je spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy jako celku, jejímž předmětem je i oddělený zboží, jen do uplynutí lhůty 2 pracovních dnů (48 hodin), která začíná běžet dnem obdržení potvrzení o přijetí objednávky spotřebiteli. V takovém případě prodávající je povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu zboží jako celku, včetně kupní ceny Zvláštního zboží, pokud spotřebitel využil možnost platby ve smyslu článku 5.1. Po uplynutí lhůty 2 pracovních dnů (48 hodin) spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy jako celku ve smyslu článku 6.2 těchto VOP. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli provedenou platbu pouze za zboží, které není Zvláštním zbožím. Po vrácení platby podle předchozí věty prodávající e-mailem vyzve spotřebitele k provedení výběru podle článku 6.4.2. písm. a. nebo b.
6.6 Platby, které od spotřebitele na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní přijal prodávající, spotřebiteli vrátí do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než spotřebitel doručí zboží prodávajícímu nebo prokáže, že zboží zaslal prodávajícímu zpět, přičemž pokud:
(A) spotřebitel cenu zboží uhradil bezhotovostně podle článku 5.1, kupní cena mu bude vrácena na účet, ze kterého byla kupní cena uhrazena, pokud spotřebitel písemně nepožádá prodávajícího, aby vrátil kupní cenu na jiný účet; nebo
6.7 Platby, které má prodávající vrátit spotřebitelů podle článku 6.6 prodávající sníží o:
(A) dodatečné náklady na doručení zboží, pokud si spotřebitel výslovně zvolí jiný způsob doručení zboží, jako je nejlevnější běžný způsob doručení nabízené prodávajícím (dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízen ze strany prodávajícího);
(B) částku odpovídající snížení hodnoty zboží ve smyslu článku 6.5.
6.8 Objednatel si je vědom, že pokud odstoupí od písemně potvrzené objednávky po zákonně stanovené lhůtě, Objednatel uhradí zhotoviteli odstupné ve výši 35 % z Ceny celé ceny objednávky. Na úhradu odstupného podle předchozí věty se automaticky započítává Objednatelem zaplacená část Ceny objednávky (pokud byla v okamžiku odstoupení uhrazena na základě zálohové faktury). Po zaslání zboží objednateli již nelze odstoupit od objednávky dle tohoto odstavce.
6.9 Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy kdykoliv před doručením zboží, pokud nastane taková skutečnost mimo kontrolu prodávajícího, že nebude možné spotřebiteli dodat objednané zboží za podmínek stanovených v objednávce a / nebo v těchto VOP. O této skutečnosti bude prodávající neprodleně informovat spotřebitele e-mailem nebo telefonicky na e-mail a / nebo telefonním čísle, které uvedl v objednávkovém formuláři. Ve lhůtě 14 dnípo odstoupení od smlouvy prodávající vrátí spotřebiteli všechny platby, které od spotřebitele na základě smlouvy, nebo v souvislosti s ní, přijal.
7. OCHRANA OSOBNÍCH DAT
Osobní údaje spotřebitele bude prodávající zpracovávat za podmínek stanovených v Zásadách zpracování osobních údajů, které jsou stanoveny v sekci VOP na našem webu. Tímto spotřebitel bere na vědomí a souhlasí s takto stanovenými podmínkami zpracování osobních údajů.
7. ILUSTRAČNÍ OBRÁZKY A VIRTUÁLNÍ ZRCADLO
7.1 Uzavřením smlouvy spotřebitel bere na vědomí, že obrázky a fotky zboží na webstránce, jsou ilustrační a ve skutečnosti se může zboží lišit od ilustračních obrázků, přičemž nejčastěji půjde o odlišnost v barvě zboží.
7.2 Prodávající spotřebiteli na svých stránkách nabízí možnost přirovnat si ilustrační obrázek zboží ke jeho fotografii, prostřednictvím virtuálního zrcadla Magic Mirror. Spotřebitel bere na vědomí, že obrázky zboží ve virtuálním zrcadle Magic Mirror jsou pouze ilustrační a nemusí odpovídat skutečnosti.
8. ŘEŠENÍ SPORŮ
8.1 Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušily jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud však prodávající spotřebiteli, i přes jeho žádosti o nápravu, odpoví zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení §12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů.
9. KONTAKTNÍ ÚDAJE
9.1 Kontaktní údaje Prodávajícího:
(A) adresa pro doručování:
Slovanská 42,
741 01 Nový Jičin,
Česká republika
(B) adresa elektronické pošty:
beautyzengarden@gmail.com
(C) telefonní číslo:
800 720 260
9.2 Kontaktní údaje orgánu dozoru a dohledu:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Odbor výkonu dozoru
(A) adresa pro doručování:
Štěpánská 44,
110 00 Praha 1
(B) telefonní číslo:
+420 296 366 360
10. OBECNÉ
10.1 Tyto VOP nabývají vůči spotřebiteli účinnosti dnem uzavření smlouvy.
10.2 Prodávající je oprávněn jednostranně kdykoli změnit nebo upravit tyto VOP. Na vztah mezi spotřebitelem a prodávajícím se aplikují VOP platné a účinné v době uzavření smlouvy.
10.3 Pokud je některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto tohoto ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému nebo neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení VOP. Na ustanovení těchto VOP se v případě pochybností hledí spíše než na platné než jako na neplatné.
Tyto VOP jsou platné a účinné od 11.10.2024.